کد مطلب: 205055
رهبر معظم انقلاب در اولين ديدار با هيات دولت سيزدهم:
همت خود را براي بازسازي انقلابي و عقلاني متمرکز کنيد/ انقلابي بودن بايد با عقلانيت همراه باشد/ لزوم پرهيز از اشرافيگري و نگاه از بالا به مردم
تاریخ انتشار : 1400/06/06 14:31:07
نمایش : 840
رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي هيات دولت سيزدهم فرمودند: در مدت خدمت و مسئوليت، همت‌تان را متمرکز کنيد بر اينکه يک بازسازي انقلابي و البته عقلاني و فکورانه در همه‌ي عرصه‌هاي مديريتي ان‌شاء‌اللّه بوجود بيايد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ همزمان با ايام شهادت شهيد محمّدعلي رجايي و شهيد محمدرضا باهنر و هفته دولت، رئيس جمهور و اعضاي دولت سيزدهم، صبح امروز (شنبه ۶ شهريور) با حضور در حسينيه امام خميني (ره) با حضرت آيت الله خامنه اي ديدار کردند.

اين نخستين ديدار دولت سيزدهم با رهبر معظّم انقلاب است.

محورهاي سخنان مقام معظم رهبري در اين ديدار به اين شرح است: 

هفته‌ي دولت مزيّن به اسم شهيد رجايي و شهيد باهنر است. يعني به ياد شهادت و نام شهدا مزيّن است. رحمت خدا بر اين دو مرد بزرگ، بزرگوار، فعال و سعادتمند به شهادت. حقيقتاً قصد خدمت داشتند، اگرچه زمانشان کوتاه بود، لکن نشان دادند که با اخلاص وارد اين ميدان شدند و قصد خدمت دارند و روششان روش اسلامي و مردمي و مجاهدت‌آميز بود. اين درسي است براي همه‌ي عناصري که در مسئوليت‌ها هستند.

من يک توصيه‌اي به همه‌ي مسئولين در دوره‌هاي مختلف داشتم، به شما هم عرض ميکنم اين توصيه را، زمان شتابان ميگذرد. اين چهار سال زود تمام مي‌شود و لذا از هر ساعتي، از هر فرصتي استفاده کنيد. نگذاريد اين وقتي که متعلق به مردم و متعلق به اسلام هست، وقت تضييع بشود و از همه‌ي امکانات، از همه‌ي امکانات زماني و وقتي استفاده کنيد.

در مدت خدمت و مسئوليت، همت‌تان را متمرکز کنيد بر اينکه يک بازسازي انقلابي و البته عقلاني و فکورانه در همه‌ي عرصه‌هاي مديريتي ان‌شاء‌اللّه بوجود بيايد. 

انقلابي بودن حتماً بايستي همراه باشد با عقلانيت که اين شيوه‌ صحيح جمهوري اسلامي از اول کار تا امروز اين بوده که حرکت انقلابي با حرکت انديشه‌ورزانه و عقلاني همراه باشد. 

يک جلوه‌ مردمي بودن همين رفتن ميان مردم و شنيدن بي‌واسطه از مردم است. اين حرکت بسيار خوب و مستحسني که ديروز جناب آقاي رئيسي انجام دادند که رفتند خوزستان در ميان مردم با مردم، از آنها شنيدند، با آنها حرف زدند، اين يک جلوه‌اي از مردمي بودن است که بسيار کار خوبي است.

يک جلوه‌ي ديگر مردمي بودن مسئله‌ي اتخاذ سبک زندگي مردمي است. بي‌تکلف بودن در مسائل، در ممشا و منش، دوري کردن از منش‌هاي اشرافيگري و از موضع بالا به مردم نگاه کردن و مانند اينها. اين هم يک جلوه‌ي ديگري است از مردمي بودن که از اين منش‌هاي اشرافيگري که معمول است در دنيا همه‌ي دولت‌ها و مسئوليت‌ها و مسئولين مبتلا هستند به اين جور نگاه به مردم به اين جور روش زندگي، بايد اجتناب کرد. 

مسائل‌تان را با مردم مطرح کنيد. يک وقت مسئله‌اي مشکلي وجود دارد يا راه‌حلي وجود دارد، البته سعي کنيد حرف زدن شما موجب يأس مردم نشود که بعضي بي‌توجهي ميکنند به اين نکته و حرف نامناسب و خلاف واقع مي‌زنند که موجب نااميدي مردم ميشود، نه، هر مشکلي راه‌حلي هم دارد، با مردم در ميان بگذاريد، با مردم حرف بزنيد از مردم کمک بخواهيد، در موارد مختلف هم کمک فکري هم کمک عملي.

ادامه دارد . . . 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg